Köszöntők

5.óra  1155 - 1235
6.óra  1240 - 1320

Bánki Sporttábor

Alig telt egy néhány nap a tanévzáró után és máris utaztunk Bánkra 22 tanulóval és a táborvezető kollégákkal: Saliga Nikolett, Bardócz L.Csaba és Győri Imre tanárokkal. A gyerekekkel négy napot töltöttünk el ezen a gyönyörű, vadregényes természeti környezetben található táborhelyen.

Megérkezésünkkor megtapasztaltuk, hogy milyen hatalmas szabad tér áll rendelkezésre a közös sportos játékokra, szabadidős programokra. A tanulók alig várták, hogy elfoglalhassák faházaikat, melyek minden szempontból kiválóan megfelelnek a táborozáshoz.

Napunkat rendszeresen zenés tornával kezdtük. A gyerekek reggeli előtt szépen rendbe tették szobáikat, ügyeltek a tisztaságra, hiszen a táborvezetők a szobavizit alkalmával ellenőrizték azokat. A tábor napjain a gyerekek három csapatban, pontokért küzdöttek. Az olimpia volt a fő témánk ebben a néhány napban. Ezzel kapcsolatban rejtvényt és kvízt oldottak meg a táborlakók. Különböző feladatokkal is meg kellett birkózniuk, például bekötött szemmel mutathatták meg, hogy milyen ügyesek kardvívásban és célba dobásban. Az olimpiai ötkarika kirakása még nagy fejtörést okozott a kicsiknek, de végül sikerült teljesíteniük azt is. A bőséges ebéd után közösségépítő játékokkal, logikai és ügyességi feladatokkal foglalkoztunk. A vacsora után még maradt energia egy kis focizásra, ahol a gyerekek a tanárokkal együtt játszottak.

Második napunkon ellátogattunk az Öko-Land Táborba, ahol Balog István tartott nekünk előadást az állatvilágról, az állatok koponyáiról. A gyerekek nagy meglepetésére egy sikló és egy teknősbéka is várt minket az előadás végén, amiket a bátrabbak meg is foghattak.

Harmadik napunkon fő programunk a felsőpetényi agyagbánya látogatása volt. Az egykori mélyművelésű agyagbányában egy másfél órás túrán vettünk részt, ahol megismerkedtünk az agyag bányászatának módjaival, valamint annak felhasználásával. A túra végén mindenki egy kis kristálykővel térhetett vissza a táborba. Délután a táborozók számháborúztak a kemping területén. Nagy csata zajlott a faházak között.  Utolsó esténket közös játékkal fejeztük be. A vihar miatt a tábortűz elmaradt, a nagy ebédlő azonban remek helynek bizonyult az utolsó közös együttlétre.

Csütörtök reggel díjaztuk a legjobb naposokat, a legtöbb pontot szerző csapatot, az előadás legaktívabb résztvevőjét és a legtisztább szoba lakóit.

Köszönöm minden tanulónak, hogy aktívan részt vett a tábor mindennapjaiban, az étkezésben és a takarításban is.

Mindannyiunk nevében köszönetet mondok a szülőknek és a pedagógusoknak, akik segítettek a gyerekek szállításában, valamint a Keresztes családnak, akik támogatták az iskolánk táborozását. Úgy gondolom, hogy a gyerekek felejthetetlen élményekkel tértek haza. Ezt mutatja a sok szép gondolat, melyeket egy papírra írtak nekünk. Idézek ezekből néhányat.

„Korlátlan sport mellett elmentünk a barlangba és állatbemutató is volt. Az ételek is nagyon finomak voltak.”

„Este Dóri nénivel és Csaba bácsival fociztunk és megnyertük a fiúk ellen.”

„A tábor összességében nagyon jó volt. Megérte eljönni. Mindenkinek tudom ajánlani.”

A nyár további részére jó pihenést, sok szép élményt kívánok a gyerekeknek!