Köszöntők

6.óra  1240 - 1320

Osztálykirándulások

Kirándulás Drégelypalánkon 3. osztály

Az őszi papírgyűjtésen osztályunk ismét a legtöbb papírt gyűjtötte. Az ezért kapott jutalomnapot Drégelypalánkon a Szondi Kiállítótér és Kulturális Központban töltöttük. Megnéztünk két filmet Drégely várának ostromáról és a vár történetéről. Ezután megtekintettük a tájszobát, majd a vártörténeti kiállítást. Később kézműveskedtünk, játszottunk, kardoztunk. A program ostromjátékkal zárult, amely során beöltözhettünk török és magyar ruhákba, és zoknicsatát vívtunk egymással.

Kirándulás Visegrádon
Június 6-án a 3. osztály Visegrádra kirándult. A királyi palota megtekintése után a Salamon toronynál a Szent György Lovagrend előadásában egy izgalmas lovagi tornának voltunk szemtanúi. Ezután a Fellegvárban megnéztük a vár történetét bemutató kiállítást, a vár maketten
rekonstruált erődrendszerét, aSzent Korona másolatát, a panoptikumot, valamint a vadászati-halászati-gazdálkodási kiállítást. Kirándulásunkat közös fagyizással zártuk.
Paulinyiné Kovács Rita

Képek az 3. osztály kirándulásáról

A 4. osztály Drégely várát látogatta meg május végén.

Sikeresen megvívtunk Nógrád megye összes szúnyogával, amely az erdőben támadt ránk, majd egymással is a drégelypalánki Szabadidő Központban.

Képek az 4. osztály kirándulásáról

Az 5. osztály kirándulása Budapesten

Osztályunk egy napsütéses júniusi napon Budapest felé vette az irányt. Vonattal és metróval is utaztunk, mire megérkeztünk a Petőfi Irodalmi Múzeumba, ahonnan a múzeumpedagógus vezetésével „nyakunkba vettük a várost”, és időutazást tettünk a Pál utcai fiúk, illetve a könyv írójának, a gyerek Molnár Ferencnek a világába. Sok érdekességet megtudtunk a regénnyel illetve keletkezésével kapcsolatban. Betekinthettünk például egy korabeli kávéházba, ahol az író a regényt papírra vetette. Megnéztük, hol helyezkedett el egykor a grund, ahol Nemecsek és barátai játszottak. A gyerekek az elmondottak, látottak jó megfigyeléséért üveggolyót kaptak jutalmul. Sétánk végén pedig beálltunk az „einstandot” ábrázoló szoborcsoport mellé, és megörökítettük az ottjártunkat.

Kirándulásunk második állomása a Cyberjump nevezetű trambulinpark volt. Itt önfeledt ugrándozás közben kosaraztunk, kidobóztunk, futottunk, egyensúlyoztunk, vetődtünk. Minden kisdiák nagyon élvezte ezt a mozgásformát, ezért azt mondta, jó lenne még ide visszatérni.